lördag 8 november 2008

Kattspår - första frosten

Våra små söta katter är inte rädda för något.


något som har med väder att göra iaf.

men


grannens katt...


Grannen skatt heter Gutte och han har ju fortfarande vår trädgård som revir. När jag (Viktoria) såg Gutte på sin vanliga patrull häromdagen tog jag Dave i famnen och ställde mej utanför dörren. Dave satt väldigt snällt i min famn hela tiden (han var livrädd) och när jag vände mej om så hoppade han skräckslaget ut ur min famn och in i huset, lämnade lite rivsår på konstiga ställen på mej.

Viktoria, Hasse, Dave och Tony

Att se det rätta men inte göra det är den feges lott

Kinesiskt ordspråk

4 kommentarer:

Björn sa...

Oj vilka vackra bilder!
Den överst med kattspår i rimfrost och höstlöv är så fin.
Jag kommer att använda den som bakgrundsbild på jobbet.

Vickanflickan sa...

Åh vad glad jag blir. De är underbara att fota, nu har jag önskat mej ett 50 mm ljusstarkt objektiv i julklapp. Hoppas jag får det. Så ska det gå ännu bättre.

Björn sa...

Sådana objektiv är bra. Vi har ju det (mycket!) billigare av Canon's 50 mm. Fast ibland önskar jag att de var på runt 40 mm istället.

Usch att Dave rev dig så. En rädd katt vet ju ibland inte riktigt vad den gör.

Om Dave/Tony till exempel skulle vara utekatt och möta Gutte och sitta där och fräsa så är det nog bäst att först jaga iväg Gutte. Sedan fösa in Dave/Tony utan att ta i honom. Man kan bli illa biten. Fånga katten i en filt är ju också ett bra sätt.

Vickanflickan sa...

Ja, vi funderar på att börja släppa ut katterna snart. När det är såkallt att de egentligen inte vill vara ute....och då kommer det vara så att de kommer att träffa Gutte och hans mamma, eventuellt. Greta. Det är grannens katter.

Ibland har jag funderat om man ska introducera katterna på något annat sätt, men jag vet inte, vad säger du?

Jag förstod att han var rädd, Dave, så det var förlåtet. Han är en så gullig katt. Ni har lyckats så bra med dessa två katter, jag antar hela kullen. De är underbara.

Ikväll kom Tony upp i Hasses knä och det är ju ovanligt. Men så himla kul.